Θερινά Πανεπιστήμια
Θερινό Πανεπιστήμιο 2011: Κατασκευή ιστοσελίδων και εκπαιδευτική αξιοποίηση του διαδικτύου για την ανάπτυξη της πολλαπλής νοημοσύνης
- Λεπτομέρειες
- Δημοσιεύτηκε στις Παρασκευή, 15 Ιουλίου 2011 11:29
- Γράφτηκε από την Γραμματεία
Το Κέντρο Δια Βίου Μάθησης και Αειφόρου Ανάπτυξης σε συνεργασία με το Køge Business College της Δανίας και με την υποστήριξη του Δήμου Ιθάκης πραγματοποίησε από τις 2 έως τις 11 Ιουλίου 2011 ΘΕΡΙΝΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ στην Ιθάκη, με θέμα: «Κατασκευή ιστοσελίδων και εκπαιδευτική αξιοποίηση του διαδικτύου για την ανάπτυξη της πολλαπλής νοημοσύνης». Συμμετείχαν εκπαιδευτικοί σχολικής εκπαίδευσης και εκπαιδευτές ενηλίκων από όλη την Ελλάδα. Οι διδάσκοντες ήταν πανεπιστημιακοί, ερευνητές και συγγραφείς. Το πρόγραμμα περιλάμβανε παιδαγωγικά εργαστήρια και διαλέξεις. Σκοπός του προγράμματος ήταν οι συμμετέχοντες να καταστούν ικανοί να κατασκευάζουν εκπαιδευτικές ιστοσελίδες και επίσης να χρησιμοποιούν το διαδίκτυο για να διαμορφώνουν εκπαιδευτικά σενάρια και εκπαιδευτικό υλικό αξιοποιώντας τη θεωρία της πολλαπλής νοημοσύνης με τρόπο που να αναπτύσσονται όλων των ειδών οι νοημοσύνες των μαθητών και γενικότερα των εκπαιδευομένων τους.
Εκπαιδευτικό Υλικό
Οι εκπαιδευόμενοι πήραν φάκελο με εκπαιδευτικό υλικό σχετικά με τα θέματα που διδάχτηκανΟι εκπαιδευόμενοι πήραν φάκελο με εκπαιδευτικό υλικό σχετικά με τα θέματα που διδάχτηκαν
Τελικό Προϊόν
Οι συμμετέχοντες εργάστηκαν σε μικρές ομάδες και κάθε ομάδα δημιούργησε σταδιακά το δικό της εκπαιδευτικό σενάριο και τη δική της ιστοσελίδα.Οι συμμετέχοντες εργάστηκαν σε μικρές ομάδες και κάθε ομάδα δημιούργησε σταδιακά το δικό της εκπαιδευτικό σενάριο και τη δική της ιστοσελίδα.
Απόψεις συμμετεχόντων για το πρόγραμμα
[...] Θεωρώ ότι ήταν πολύ εποικοδομητικό όλο αυτό που παρακολούθησα... κάτι που το είχα ανάγκη. Θεωρίες υπάρχουν πολλές και λίγο πολύ τις γνωρίζουμε όλοι. Αυτό που ήθελα ήταν να δω πως μπορώ από τη θεωρία να περάσω στην πράξη και να διαφοροποιήσω τη διδασκαλία μου. Αυτό το πέτυχα και φεύγω γεμάτη από ιδέες. Αδημονώ να ξεκινήσω τη νέα σχολική χρονιά για να προσπαθήσω να τα εφαρμόσω με τα παιδιά μου στο σχολείο.
Τάνια Τ.
Ήταν μια πολύ ευχάριστη και δημιουργική εμπειρία. Θα το συνιστούσα ανεπιφύλακτα και σε άλλους συναδέλφους. .. Ο στόχος εκπαίδευση και διακοπές επιτεύχθηκε. Η Ιθάκη δε με γέλασε...
Βασιλική Α.
[...] Η κάθε προβλεπόμενη από το πρόγραμμα δραστηριότητα ήταν άρτια οργανωμένη και οι διδάσκοντες πλήρως καταρτισμένοι στο αντικείμενό τους. Η δυνατότητα προαιρετικής συμμετοχής σε ορισμένες δραστηριότητες του προγράμματος ήταν σοφά ενταγμένη στο πρόγραμμα δεδομένου του διαφορετικού επιπέδου γνώσεων και ενδιαφερόντων των συμμετεχόντων [...] Συμπερασματικά, η εμπειρία συμμετοχής στο Θερινό Πανεπιστήμιο ήταν άριστη από κάθε άποψη και ικανοποίησε απόλυτα τις προσδοκίες μου. Με ευχαρίστηση θα συμμετείχα και στο μέλλον σ παρόμοια διοργάνωση.
Ιουλία Π.
Ήταν τέσσερις καταπληκτικές μέρες. Έμαθα πολλά πράγματα, άνοιξαν δρόμοι για καινούργια μαθησιακά μονοπάτια που θα με βοηθήσουν στο στόχο μου να εξελιχθώ ως εκπαιδευτικός αλλά και ως προσωπικότητα. Οι επιμορφωτές ήταν καταπληκτικοί, υψηλού επιπέδου στο αντικείμενό τους, αλλά και κυρίως ως προσωπικότητες. Εύχομαι να μπορέσω να συμμετέχω και του χρόνου στο Θερινό Πανεπιστήμιο [...]
Αναστασία Μ.
Το Θερινό Πανεπιστήμιο ήταν μια πολύ ευχάριστη έκπληξη. Παρά το γεγονός ότι είχα διαβάσει κριτικές από προηγούμενα χρόνια δεν είχα «βιώσει» διαφορετικές διδασκαλίες. Θεωρώ ότι όλοι οι εκπαιδευτές είναι άριστοι επαγγελματίες (τυπικοί στο χρόνο και στο αντικείμενο διδασκαλίας), πολύ υψηλής κατάρτισης και με σεβασμό προς τους ενήλικες που έχουν απέναντι τους. Είναι μαντικό ότι οι νέες θεωρίες και δεξιότητες που προτείνονται δεν «διδάσκονται» αλλά «μαθαίνονται» μέσα από βιωματικές προσεγγίσεις. Σας ευχαριστώ πολύ για την ενδιαφέρουσα εμπειρία [...]
Καλλιόπη Ξ.
Συμμετείχα για πρώτη φορά στο Θερινό Πανεπιστήμιο. Ενημερώθηκα από το Internet και βρήκα την ανακοίνωση αρκετά ενδιαφέρουσα. Δήλωσα συμμετοχή με ενθουσιασμό αλλά και αρκετούς φόβους. Δεν θα ήθελα να χάσω 4 ημέρες από τη ζωή μου χωρίς ουσιαστικό λόγο, μακριά από τα παιδιά μου και να ξοδέψω χρήματα τζάμπα. ΕΥΤΥΧΩΣ, οι φόβοι μου ΔΕΝ επαληθεύτηκαν. Είμαι καταγοητευμένη από τις θεματικές ενότητες όπως και την αρτιότητα (από άποψη γνώσεων) και τον επαγγελματισμό ΟΛΩΝ των επιμορφωτών. Πραγματικά συγχαρητήρια. Θα ενημερώνομαι για τις μελλοντικές δράσεις του Θ.Π. με την ελπίδα να μπορώ να ξανασυμμετάσχω.
Νάσια Ζ.
Θα δοκιμάσουμε όλα όσα ζήσαμε φέτος στην Ιθάκη, στη Οδύσσεια της
σχολικής χρονιάς που έρχεται και θα ξαναβρεθούμε, να ανταλλάξουμε απόψεις και εμπειρίες στην επόμενη "Ιθάκη".
Να μας μάθετε εκεί τις επόμενες θεωρίες και δράσεις που θα μας φέρουν
σε επαφή με τον εαυτό μας και την νεότητά μας και τα υπέροχα,
συγκλονιστικά αλλά και οδυνηρά συναισθήματά της.
Με τη βοήθειά σας να ισορροπήσουμε ξανά, και λίγο πιο σοφοί, να
κατανοήσουμε και να εντάξουμε αυτά τα συναισθήματα στις ανάγκες του
εαυτού, της εποχής και της κοινωνίας και να βοηθήσουμε -με τη σειρά μας- τους νέους ανθρώπους και μαθητές που βιώνουν άμεσα αυτά τα συναισθήματα, χωρίς πολλές φορές να ξέρουν αν υπάρχει Ιθάκη ή δρόμος προς αυτήν,
γευόμενοι τη χαρά του να δίνεις χαρά και εκπληρώνοντας -στο βαθμό που αντιστοιχεί στον καθένα μας- την υπόσχεση και ευθύνη της παιδαγωγικής.
Γιάννης Α.