Εξ αποστάσεως προγράμματα

Το project στην εκπαίδευση

to project stin ekpaideysi

 

Το πρόγραμμα «Το Project στην εκπαίδευση» στηρίζεται σε ειδικά διαμορφωμένο εκπαιδευτικό υλικό σε ψηφιακή μορφή, κατάλληλο για εξ αποστάσεως εκπαίδευση με τίτλο «Η μέθοδος Project στην εκπαίδευση». Οι συμμετέχοντες εκτός από το εκπαιδευτικό υλικό λαμβάνουν και χρονοδιάγραμμα μελέτης. Επίσης έχουν διαρκή υποστήριξη από καθηγητές ειδικούς στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Για την επιτυχή ολοκλήρωση του προγράμματος προϋπόθεση είναι η συγγραφή μίας γραπτής εργασίας. Χορηγείται αναλυτική βεβαίωση συμμετοχής.

Απευθύνεται
σε εκπαιδευτικούς της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, σε διευθυντές σχολείων, σχολικούς συμβούλους, υπεύθυνους Σχολικών Δραστηριοτήτων και Σχολικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού, σε εκπαιδευτές ενηλίκων, σε εργαζόμενους σε κυβερνητικούς και μη κυβερνητικούς οργανισμούς που ασχολούνται με εκπαιδευτικά προγράμματα, σε φοιτητές παιδαγωγικών τμημάτων, σε μεταπτυχιακούς φοιτητές καθώς και σε κάθε άτομο που επιθυμεί να διευρύνει τους ορίζοντες και τις γνώσεις του.


Σκοπός
Βασικός σκοπός του προγράμματος είναι να αποδεχτούν οι εκπαιδευτικοί τη μέθοδο Project και παράλληλα να την απομυθοποιήσουν και να αποβάλλουν τυχόν φόβους και επιφυλάξεις για τη χρήση της ως τρόπου διδασκαλίας. Επίσης να καταστούν ικανοί να σχεδιάζουν και να υλοποιούν project με τους μαθητές τους καθώς επίσης και να αξιολογούν το project σε όλα τα στάδιά του:

  • στην περιβαλλοντική εκπαίδευση, την αγωγή υγείας, τις πολιτιστικές δραστηριότητες, την τοπική ιστορία και σε άλλες σχολικές δραστηριότητες
  • στην ευέλικτη ζώνη
  • στις ερευνητικές εργασίες Γενικών Λυκείων, ΕΠΑΛ και ΕΠΑΣ
  • στην εκπαίδευση ενηλίκων και στη συνεχιζόμενη επαγγελματική κατάρτιση
  • στην καθημερινή διδακτική πράξη σε όλες τις εκπαιδευτικές βαθμίδες

 Ενότητες του προγράμματος

Το πρόγραμμα διαρθρώνεται σε ενότητες, όπου αναπτύσσονται θέματα, όπως:

  • Τι είναι project. Διαφορετικοί τύποι project.
  • Το παιδαγωγικό project. Διασαφήνιση και χαρακτηριστικά. Σχεδιασμός project.
  • Ικανότητες του εκπαιδευτικού/εκπαιδευτή για το σχεδιασμό και την υλοποίηση project.
  • Project και ανάπτυξη του κριτικού στοχασμού.
  • Διαθεματικότητα, διεπιστημονικότητα και project. / Project και ομαδοσυνεργατική μάθηση.
  • Εκπαιδευτικές τεχνικές που πλαισιώνουν το project (π.χ. παιχνίδι ρόλων, debate κ.ά.).
  • Πώς και από ποιους επιλέγεται το θέμα του project; Πώς σχηματίζεται η ομάδα των μαθητών/εκπαιδευόμενων; Πώς ενεργοποιείται το ενδιαφέρον των μαθητών;
  • Τι σημαίνει βιωματική προσέγγιση και τι επικοινωνιακή διεργασία σε κάθε project.
  • Πώς και από ποιους επιλύονται τα προβλήματα που ανακύπτουν στη διάρκεια υλοποίησης;
  • Πηγές πληροφόρησης κατά την υλοποίηση ενός project.
  • Τοπική ιστορία με project (Μαθαίνω τον τόπο μου συμμετέχοντας σε project).
  • Υλοποίηση project από τους εκπαιδευόμενους. Αξιολόγηση του project.
  • Το project στην Περιβαλλοντική Εκπαίδευση, στην Αγωγή Υγείας, στην Πολιτιστική Αγωγή, στη Μουσειακή Εκπαίδευση, στο Σχολικό Επαγγελματικό Προσανατολισμό κ.λπ.
  • Το project στο Νηπιαγωγείο, στο Δημοτικό, στο Γυμνάσιο, στο Λύκειο και στην Εκπαίδευση Ενηλίκων. Παραδείγματα και καλές πρακτικές.
  • Τα πλεονεκτήματα και τα όρια της μεθόδου project

 

Σχόλια Συμμετεχόντων

Το πρόγραμμα άξιζε τον κόπο που το παρακολούθησα τόσο για το αξιόλογο υλικό που παρείχε, όσο και για τη συνολική εμπειρία που μου πρόσφερε σαν πρόγραμμα εξ αποστάσεως. Πολύ καλά σχεδιασμένο, με χρονοδιάγραμμα βοηθητικό και άμεση στήριξη από την επιβλέπουσα καθηγήτριά μου.
Παρτσάλη Ελένη, νηπιαγωγός

[...] Η εκπόνηση των ασκήσεων αυτοαξιολόγησης/δραστηριοτήτων βοήθησε στην κατανόηση του υλικού και γενικότερα διευκόλυνε τη μελέτη μου. Νομίζω ότι άξιζε το κόπο. Έμαθα πράγματα καινούρια και κάποια που γνώριζα τα εμπέδωσα [...]
Πάλλης Χαράλαμπος, φυσικής αγωγής


Το εκπαιδευτικό υλικό πολύ φιλικό και εύληπτο σε ολόκληρο το μέγεθος του. Τέλεια δομή με κατανοητά κεφάλαια, τα οποία μου έκαναν σαφές το πώς πρέπει να εργάζομαι για οποιοδήποτε project εκπονήσω στο μέλλον [....] Πραγματικά άξιζε τον κόπο ένα τέτοιο πρόγραμμα. Πρώτον γιατί δε με κούρασε καθόλου τηρώντας,
το πολύ σωστά οργανωμένο χρονοδιάγραμμα και κατά δεύτερον λόγω του εξαιρετικού υλικού που το πλαισίωνε. Απομυθοποιήθηκε εντελώς η μέθοδος project στα μάτια μου και από εδώ και στο εξής θα είμαι σε θέση να εκπονώ αποτελεσματικότερα και σωστά οργανωμένα projects.
Νικόλαος Βιντζηλαίος, εκπαιδευτικός πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης

Το υλικό είναι πλήρες και κατατοπιστικό. Δίνει ολοκληρωμένη και σαφή εικόνα του προγράμματος. Είναι πολύ σημαντικό ότι χρησιμοποιεί πολλά παραδείγματα αλλά και καλύπτει όλο το θεωρητικό πλαίσιο της μεθόδου. Ο τρόπος που είναι δομημένο θυμίζει την ίδια τη μέθοδο με απλοποιημένο τρόπο [..] Το πρόγραμμα ήταν ότι χρειαζόμουν για να ολοκληρώσω τις διάσπαρτες γνώσεις που είχα. Ολοκληρώθηκε σε εύλογο χρονικό διάστημα και μου έδωσε πλήρη εικόνα για το project [...]
Αθανασία Σταυροπούλου, φιλόλογος

Το υλικό ήταν άψογα δομημένο, με διαβάθμιση και σε οδηγούσε βήμα-βήμα στην κατανόηση και φιλοσοφία του project. Είναι ένα εργαλείο που θα βοηθήσει πολύ όποιον αποφασίσει να εμπλακεί με τη μέθοδο project. Θεωρώ πως όποιοι θέλουν να εργασθούν με τη μέθοδοproject καλό είναι να παρακολουθήσουν το συγκεκριμένο επιμορφωτικό πρόγραμμα. Επικοινωνούσα τηλεφωνικά με την καθηγήτριά μου γιατί πιστεύω ότι αυτός ο τρόπος επικοινωνίας έχει μεγαλύτερη αμεσότητα. Η συνεργασία υπήρξε σε όλα τα επίπεδα άψογη. Μου έλυνε απορίες, με καθοδηγούσε και με παρότρυνε με τον τρόπο της να συνεχίσω και να βρίσκω λύσεις σε προβλήματα που με απασχολούσαν . Η γραπτή εργασία υπήρξε η απόδειξη ότι κατανόησα το περιεχόμενο τη θεωρίας. Είναι το εργαλείο και ο οδηγός για μελλοντικές εργασίες .
Πιστεύω ότι είναι μια μέθοδος για να διδάσκουμε με έναν διαφορετικό τρόπο. Να ξεφύγουμε από τα στερεότυπα διδασκαλίας και να μπούμε σε ενέργειες μεγαλύτερης αυτενέργειας των μαθητών Να προσεγγίσουμε τη μάθηση μέσα από άλλα μονοπάτια, που ίσως βελτιώσουν τη σχέση εκπαιδευτικών-μαθητών.
Δέσποινα Ιωαννίδου, φυσικής αγωγής 


Το υλικό ήταν πολύ καλά δομημένο και αυτό με διευκόλυνε πάρα πολύ στην κατανόηση και στην εμπέδωση των καινούριων γνώσεων. Είναι γεγονός ότι με το ένστικτο και με την εμπειρία κάποια πράγματα τα είχα ήδη σκεφτεί και εφαρμόσει με τους μαθητές μου. Όμως, με τη μελέτη του σχετικού υλικού μπόρεσα να τα οργανώσω καλύτερα στο μυαλό μου, να τα κατηγοριοποιήσω και να απαλλαγώ από το άγχος του τελικού αποτελέσματος αφού κατάλαβα ότι στη συγκεκριμένη μέθοδο μεγαλύτερη σημασία έχει ο τρόπος μάθησης παρά το τελικό αποτέλεσμα […]. Νομίζω ότι τελικά άξιζε τον κόπο που το παρακολούθησα παρόλο που στην αρχή ήμουν κάπως επιφυλακτική. Μου έδωσε τη σιγουριά και την ασφάλεια ότι, παρόλες τις δυσκολίες, κυρίως πρακτικές, που συναντώ στην καθημερινή σχολική πραγματικότητα, είμαι σε θέση να φέρω σε πέρας με τους μαθητές ένα project, που τουλάχιστον σε μερικούς θα ανοίξει νέους δρόμους στη κατάκτηση της γνώσης και θα τους απαγκιστρώσει από τη στείρα αποστήθιση του ελληνικού σχολείου [...].
Χειρδάρη Σουζάνα, φιλόλογος

Το συγκεκριμένο πρόγραμμα με βοήθησε πολύ στην ενασχόληση μου με τα σχέδια εργασίας και στην υλοποίηση τους μέσα στην τάξη. Το υλικό, είναι βέβαιο ότι θα το κρατήσω και θα ανατρέχω σε αυτό για οποιαδήποτε δυσκολία μου, αφού είναι πλήρως κατατοπιστικό. Άξιζε τον κόπο σίγουρα και θα χαρώ πολύ να ξανασυμμετάσχω σε κάτι ανάλογο [...]. 

Σταυρούλα Σάμπαλη, πτυχιούχος Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης

Το εκπαιδευτικό υλικό είναι καλογραμμένο και πλήρως κατατοπιστικό [..]. Με βοήθησε να δω, ποιος είναι ακριβώς ο ρόλος του εκπαιδευτικού και των μαθητών σε αυτή την διαδικασία, ποιες διδακτικές τεχνικές μπορώ να χρησιμοποιήσω και πως μπορώ να σχεδιάσω ένα project. Δεν χρειάστηκε να επικοινωνήσω μέχρι τώρα με την καθηγήτρια μου, γιατί το υλικό που είχα στη διάθεση μου είναι καλογραμμένο και αναλυτικό. Επίσης οι ενδεικτικές απαντήσεις στις δραστηριότητες και στις
ασκήσεις αυτοαξιολόγησης ήταν πλήρως κατατοπιστικές και διαλεύκαναν κάθε απορία που μπορεί να προέκυπτε κατά την συγγραφή των απαντήσεων από μένα. Τέλος οι οδηγίες που μου εστάλησαν για την συγγραφή της εργασίας από την καθηγήτρια μου ήταν σαφής και με καθοδηγούσαν πλήρως βήμα, βήμα για το τι πρέπει να κάνω.
[...] Δεν έχω μετανιώσει στο ελάχιστο για την επιλογή μου να παρακολουθήσω το πρόγραμμα αυτό. Ήταν σωστά σχεδιασμένο και ανταποκρίθηκε πλήρως στις προσδοκίες μου. Μου έδωσε όλα τα απαραίτητα εφόδια για να μπορέσω να αναλάβω και εγώ ένα project στο σχολείο μου με τους μαθητές μου.
Νατάσα Λύρη, μαθηματικός

Άξιζε τον κόπο και φάνηκε ανώτερο των προσδοκιών μου.Το εκπαιδευτικό υλικό είναι ευχάριστο, διαβάζεται άνετα, εντοπίζονται εύκολα τα κύρια σημεία, ευκρινή τα σημεία δραστηριοτήτων ή ασκήσεων, γενικά με μορφοποίηση ιδανική για τον αναγνώστη που μελετά μακριά από τον εκπαιδευτή του.
Ελένη Γ. Παλούμπα, χημικός

Η γραπτή εργασία [...] είναι πολύ σημαντική και αποδίδει τεράστια οφέλη όσον αφορά στο γνωστικό και εμπειρικό επίπεδο του εκπαιδευτικού που θα το πραγματοποιήσει γιατί καλείται να ερμηνεύσει, να καταγράψει και εφαρμόσει στην εκπαιδευτική διαδικασία της καθημερινότητάς του τη θεωρητική γνώση που αποκόμισε από το συγκεκριμένο εκπαιδευτικό υλικό [...] Η συνεργασία μου με την καθηγήτριά μου ήταν εξαιρετική. Το ενδιαφέρον της ήταν πάντα εμφανές και ενεργό και οι απαντήσεις της σε απορίες μου μέσω e-mailάμεσες και σαφείς, μου έδωσαν τις κατευθυντήριες γραμμές όσον αφορά στην εκπόνηση της εργασίας μου αλλά και στον επιπλέον χρόνο που χρειαζόμουν. Ο σχεδιασμός και η οργάνωση για την παρακολούθηση από απόσταση του προγράμματος «Το project στην εκπαίδευση» πιστεύω ότι πληρούν όλες τις προϋποθέσεις για την επιτυχημένη συνέχισή του. Το πρόγραμμα ανταποκρίθηκε πλήρως στις προσδοκίες μου [...]
Παπαθεοδώρου Ηλιάνα, εκπαιδευτικός Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης - αποσπασμένη στο Παιδαγωγικό Τμήμα του Πανεπιστημίου Αιγαίου στον Τομέα της Γλώσσας

Το εκπαιδευτικό υλικό ήταν σωστά δομημένο με σαφείς στόχους που αμέσως έκαναν τον επιμορφούμενο να το κατανοήσει. Χρησιμοποιούσε παραδείγματα, τα οποία ήταν πολύ σημαντικά για την επεξήγηση των εννοιών. Όλες οι ασκήσεις αυτοαξιολόγησης οι δραστηριότητες και οι απαντήσεις ήταν χρήσιμες. Με βοήθησαν να κατανοήσω καλύτερα την έννοια του project και με διευκόλυναν στη μελέτη μου. Η συνεργασία μου με τον καθηγητή μου ήταν άψογη. Πάντα με παρότρυνε να συνεχίσω τη μελέτη μου και αν χρειαστώ βοήθεια να μη διστάσω να επικοινωνήσω μαζί του. Η γραπτή εργασία θεωρώ ότι είναι αναπόσπαστο κομμάτι του προγράμματος γιατί μέσα από την τριβή αυτή κατανόησα ακόμη περισσότερο την έννοια του project και το είδα από την πρακτική πλευρά. Δεν συνάντησα κάποια δυσκολία. Θεωρώ ότι άξιζε τον κόπο που παρακολούθησα το πρόγραμμα αυτό και ανταποκρίθηκε πλήρως στις προσδοκίες μου.
Όλγα, Παΐζη, φιλόλογος

[...] Υπάρχουν πολλά παραδείγματα και μελέτες περιπτώσεων που διευκολύνουν την μελέτης της ύλης και καθιστούν την μελέτη ελκυστική [...] Αξιόλογο πρόγραμμα που μπορεί να βοηθήσει σημαντικά την εκπαιδευτική διαδικασία και να βελτιώσει την ποιότητα και την αποτελεσματικότητα της έχει σαφείς στόχους είναι σύγχρονο και ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις των καιρών τις ανάγκες των εκπαιδευτικών συστημάτων και τα δεδομένα της σύγχρονης κοινωνίας

Σοφία Βουλμέ, ΤΕ119 Κομμωτικής

Η χρησιμότητα της γραπτής εργασίας είναι δεδομένη, αφού στην πράξη είναι μια σημαντική εξάσκηση διαπίστωσης της κατανόησης και εμπέδωσης της νέας γνώσης. Επίσης μου δόθηκε η δυνατότητα μέσω της συγκεκριμένης εργασίας να κατανοήσω βαθύτερα τα στάδια που ακολουθούσα όσα χρόνια πραγματοποιώ προγράμματα περιβαλλοντικής εκπαίδευσης [...] Ένα ιδιαίτερα ικανοποιητικό πρόγραμμα με σωστή σχεδίαση, χρονική διάρκεια που ανταποκρίνεται στις υποχρεώσεις εργαζομένων εκπαιδευτικών και υλικό κατανεμημένο σε κεφάλαια με δυνατότητα πρακτικών ασκήσεων [...]
Τσουκιά Σπυριδούλα, κοινωνιολόγος

Οι ασκήσεις αυτοαξιολόγησης και οι δραστηριότητες ήταν ικανοποιητικές [...] με βοήθησαν αφάνταστα, γιατί μπόρεσα να ελέγξω η ίδια το βαθμό κατανόησης των όσων κάθε φορά μελετούσα. Οι ενδεικτικές απαντήσεις αναπλήρωσαν την απουσία της ζωντανής διδασκαλίας [...] Το εκπαιδευτικό υλικό ήταν κατανοητό και είχε πολλά παραδείγματα [...]. Διαβάζεται με άνεση και ξεκούραστα ενώ προσφέρει θεωρητική εμβάθυνση, όπου αυτό κρίνεται αναγκαίο. Θεωρώ την εκπόνηση γραπτής εργασίας αναπόσπαστο μέρος του προγράμματος. Η συγγραφή της με βοήθησε να ελέγξω συνολικά τη θεωρητική κατάρτισή μου, με έφερε αντιμέτωπη με τον εαυτό και τις προσδοκίες μου και με βοήθησε να συνειδητοποιήσω ότι πράγματι ένα Project είναι ανοιχτό σε κάθε νέα πρόταση. Η συμμετοχή μου στο εξ αποστάσεως πρόγραμμα «Το project στην εκπαίδευση» [...] με βοήθησε να αναγνωρίσω ελλείψεις, να διώξω τους φόβους μου και να επιλύσω αρκετά από τα προβλήματα που συναντάμε στις πραγματικές συνθήκες του σχολείου. Επιπλέον, συνειδητοποίησα ότι η λογική του σχεδίου project μπορεί να συνοδεύσει πολλές πτυχές της καθημερινής διδασκαλίας. Είμαι τόσο ικανοποιημένη που θα το συνιστούσα ανεπιφύλακτα σε κάθε συνάδελφο.
Δέσποινα Φορτσερά, φιλόλογος


Όλο το εκπαιδευτικό υλικό ήταν επεξηγηματικό, κατατοπιστικό, αναλυτικό, χωρίς να αφήνει ακάλυπτες κάποιες εκδοχές του θέματος. Όλες οι δραστηριότητες και οι ασκήσεις αυτοαξιολόγησης ήταν χρήσιμες και ιδιαίτερα βοηθητικές για την κατανόηση του υλικού. Με αυτό τον τρόπο συνδυάστηκε η θεωρία με την πράξη μια και μπορούσες να ελέγξεις τις γνώσεις σου. […]. Πραγματικά είναι από τις λίγες φορές που αισθάνομαι τόσο ικανοποιημένη από τη συμμετοχή μου σε ένα πρόγραμμα […]. Πριν την παρακολούθησή του δε γνώριζα τι είναι η μέθοδος project, πώς εφαρμόζεται. Θεωρούσα πώς δεν υπήρχε περίπτωση να την εφαρμόσω μια και ήμουν εντελώς αδαής. Τώρα πλέον θεωρώ ότι μπορώ να εφαρμόσω τη μέθοδο project σε μια σχολική τάξη […]αλλά και πως θα έχω πολύτιμο σύμμαχο το υλικό που κρατώ στα χέρια μου.

Ψύκου Κατερίνα, φιλόλογος

Ο αριθμός των ασκήσεων αυτοαξιολόγησης και των δραστηριοτήτων ήταν ικανοποιητικός, οι ενδεικτικές απαντήσεις ήταν χρήσιμες, η εκπόνηση των ασκήσεων με βοήθησε στην κατανόηση του υλικού και γενικότερα με διευκόλυνε στη μελέτη [...] Η γραπτή εργασία λειτούργησε σαν μεγάλη σε έκταση άσκηση εμπέδωσης και αυτοαξιολόγησης [...] 

Φωτεινή Μαλαγάρη, δασκάλα

Το εκπαιδευτικό υλικό κατανοητό με πολλά παραδείγματα, ασκήσεις και δραστηριότητες που βοηθούσαν να εμπεδώσεις ευκολότερα αυτό που διάβαζες. Η ενασχόλησή μου με τη μελέτη του βιβλίου ήταν πολύ ευχάριστη. Οι ασκήσεις αυτοαξιολόγησης ήταν ικανοποιητικές δεν συνάντησα καμία δυσκολία αντίθετα με βοήθησαν στην οργάνωση του δικού μου πρότζεκτ.[...]. Η θεωρία συνδυαζόταν με τις ασκήσεις και δραστηριότητες και γενικά ανταποκρίθηκε στις προσδοκίες μου.
Ελένη Πουλάκη, πολιτικών επιστημών

Το εκπαιδευτικό υλικό ήταν πολύ καλό . Με βοήθησε να ξεδιαλύνω πολλές απορίες μου για την ερευνητική εργασία, να οργανώσω εύκολα τη δική μου εργασία, αλλά και να αξιοποιήσω πολλά αξιόλογα στοιχεία ευρύτερα στην εκπαιδευτική μου τακτική. [Η καθηγήτριά μου] απαντούσε άμεσα στα e mail που τις έστειλα, ήταν πρόθυμη σε κάθε βοήθεια και ενθαρρυντική στα σχόλια της, γεγονός που προσωπικά μου άφησε θετικές εντυπώσεις από τη συνεργασία μας. Βασική μου επιδίωξη ήταν να αισθανθώ επαρκώς καταρτισμένη για το project στο νέο Λύκειο. Το πρόγραμμα ανταποκρίθηκε στις προσδοκίες μου και αισθάνομαι ότι με κατέστησε έτοιμη να αναλάβω μια υποχρεωτική ερευνητική εργασία στο Λύκειο.

A.K., φιλόλογος


Το εκπαιδευτικό υλικό ήταν κατανοητό, με πάρα πολλά παραδείγματα και μελέτες περίπτωσης, ξεκούραστο στο διάβασμά του, ενδιαφέρον και με θεωρητική εμβάθυνση όπου ήταν αναγκαίο, το θεωρώ πλήρες. Οι ασκήσεις αυτοαξιολόγησης ήταν αρκετές ως προς το πλήθος τους και την έκταση της ύλης, οι απαντήσεις τους σε μεγάλο βαθμό αναπλήρωσαν την απουσία της δια ζώσης διδασκαλίας και άρα είναι πολύ χρήσιμες. Η συνεργασία μου με την καθηγήτριά μου ήταν άριστη και την ευχαριστώ πολύ. [...] Θεωρώ την ύπαρξη της γραπτής εργασίας απαραίτητη και αναντικατάστατο μέρος για το επιμορφωτικό πρόγραμμα. Οι γνώσεις μου μετά την παρακολούθηση του προγράμματος είναι ασύγκριτα περισσότερες σε σχέση με πριν για τη μέθοδο project. Έμαθα πολλά θα το συνιστούσα ανεπιφύλακτα και σε άλλους συναδέλφους μου.
Σταθόπουλος Νικόλαος, μαθηματικός

[...] Το ύφος του εκπαιδευτικού υλικού το οποίο είναι κατανοητό , επεξηγηματικό, περιεκτικό, χωρίς κουραστικές επαναλήψεις, σε συνδυασμό με τα πολλά παραδείγματα, τις ασκήσεις αυτοαξιολόγησης και τις δραστηριότητες με βοήθησαν να εξοικειωθώ με τη μέθοδο project, να γνωρίσω τα χαρακτηριστικά της, να την απομυθοποιήσω και να ξεπεράσω δισταγμούς που με εμπόδιζαν έως τώρα να τη χρησιμοποιήσω ως τρόπο διδασκαλίας [...] νιώθω ότι είμαι σε θέση από την επόμενη σχολική χρονιά να διδάξω σύμφωνα με τις αρχές της.
Γ. Ψ., γεωπόνος

Το εκπαιδευτικό υλικό ήταν λεπτομερές και κατατοπιστικό. Πλήρες σε έννοιες και ευκολοδιάβαστο [...] Oι ασκήσεις αυτοαξιολόγησης υπεραρκετές για την κατανόηση και την εμπέδωση των εννοιών. [...] Η τελική εργασία πολύ καλή σαν διαδικασία. Μου έδωσε την ευκαιρία να βάλω τη θεωρία σε σειρά και σε πρακτική εφαρμογή [...]. Το πρόγραμμα «Το project στην εκπαίδευση» ήταν πάρα πολύ καλό και χρήσιμο για όποιον θέλει ν’ ασχοληθεί με το θέμα. Ακόμη και αν εμπειρικά κάποιος έχει κάποια γνώση ή σχέση με το αντικείμενο, του δίνει την ευκαιρία να ταξινομήσει και να εμπλουτίσει τις θεωρητικές του γνώσεις [...]
Παναγιώτης Τσολάκης, φυσικός

Εγώ δεν έχω ασχοληθεί ακόμα με το project στην εκπαίδευση και οφείλω να ομολογήσω πως ήταν κάτι που με προβλημάτιζε και με άγχωνε. Το πρόβλημα ήταν πώς οργανώνεται μία τέτοια εργασία, ποια βήματα ακολουθούμε, ποιες αρχές τηρούμε [...]. Οι ασκήσεις αυτοαξιολόγησης και οι δραστηριότητες ήταν εξαιρετικά χρήσιμες γιατί με βοήθησαν να κατανοήσω το θεωρητικό κομμάτι και να διαπιστώσω αδυναμίες και απορίες. Η γραπτή εργασία ήταν μια εξαιρετική άσκηση [...] δε θα πω ότι ήταν μια εύκολη διαδικασία αλλά η εκπόνησή της με βοήθησε να διώξω πολλούς από τους φόβους μου, να πάρω θάρρος [...] και να κατανοήσω [το project]. Η καθηγήτριά μας ήταν πάντα δίπλα μας ανθρώπινη, φιλική, με διάθεση πάντα να προσφέρει τη βοήθειά της και να μοιραστεί τις γνώσεις της μαζί μας. [...]. Αναμφισβήτητα άξιζε τον κόπο η παρακολούθηση του προγράμματος, ήταν οργανωμένο με σαφείς και ξεκάθαρους προσανατολισμούς.

Αντιγόνη Καψιμάλη, φιλόλογος

[...] Μετά από την παρακολούθηση του προγράμματος, θεωρώ ότι απομυθοποίησα αρκετά από τα σημεία του project που έκρινα ως δύσκολα, νιώθω ότι έχω αποκτήσει κατάρτιση και ότι έχω ένα αξιόλογο βοήθημα, για να μπορέσω να εκπονήσω ένα ολοκληρωμένο μελλοντικό project. [...]
Χριστίνα Νικολοπούλου, φιλόλογος

Το εκπαιδευτικό υλικό καλογραμμένο, δομημένο και πρώτα απ’ όλα ευανάγνωστο. Και ήταν η πρώτη φορά που είδα να αναφέρονται και οι περιορισμοί του project! Το πρόγραμμα άξιζε τον κόπο και ήδη το έχω προτείνει σε συναδέλφους. 

Ιωάννα Βασιλειάδου, αγγλικής φιλολογίας

Το υλικό ήταν κατατοπιστικό, πολύ σωστά σχεδιασμένο, σαφέστατο και ευκολοδιάβαστο. Είχε σειρά και οδηγούσε πολύ απλά αλλά και με ουσία στο θέμα. Το διέκρινε η σαφήνεια και η μεθοδικότητα. Δεν υπήρξε ούτε μια στιγμή κουραστικό αλλά κύλαγε πολύ εύκολα. Οι ασκήσεις αυτοαξιολόγησης ήταν πολύ χρήσιμες και ιδιαίτερα βοηθητικές για την κατανόηση του υλικού [...] Είχα επίσης πολύ καλή επικοινωνία με την καθηγήτριά μου. Τελικά το πρόγραμμα άξιζε τον κόπο αν και είχα κάποιους δισταγμούς στην αρχή. [...] φυσικά το έχω ήδη συστήσει σε συναδέλφους και θα το προτείνω και σε άλλους.
Σοφία Βασιλοπούλου, νηπιαγωγός

Το εκπαιδευτικό υλικό ήταν αξιόλογο, αποσαφήνιζε τις έννοιες με βατή γλώσσα και ύφος χωρίς να κουράζει τον αναγνώστη. Ήταν κατατοπιστικό, με πολλαπλά παραδείγματα που βοηθούν σημαντικά στην κατανόηση της έννοιας […] Το ύφος, η γλώσσα, η δομή και τα παραδείγματα βοηθούσαν στην πλήρη και εύκολη κατανόηση του κειμένου, γεγονός πολύ σημαντικό σε ένα πρόγραμμα εξ αποστάσεως εκπαίδευσης. Επιπλέον, προσέγγιζε την έννοια του project από όλες τις πλευρές, χωρίς να αφήνει νοηματικά κενά. [...]. Η καθηγήτρια ήταν ιδιαίτερα συνεργάσιμη και προσεγγίσιμη. Η συνεργασία μαζί της ήταν άψογη. Το πρόγραμμα ανταποκρίθηκε στις  προσδοκίες μου καθώς μου προσέφερε καινούριες ιδέες που μπορώ να υλοποιήσω μέσα στη σχολική τάξη [...].
Ελένη Σπυριδοπούλου, δασκάλα

[...]. Ομολογουμένως, οι αρχικές μου ανησυχίες για το πρόγραμμα ήταν ιδιαίτερα αυξημένες γιατί δεν είχα συμμετάσχει ξανά σε ένα εξ αποστάσεως πρόγραμμα. Δεν ήξερα αν είναι κάτι έγκυρο που αξίζει να το παρακολουθήσεις. Με το που παρέλαβα το υλικό, ενθουσιάστηκα από τη δομή του και από το γεγονός ότι μπορώ άνετα να το δουλεύω μόνη μου και όποτε θέλω, τηρώντας βέβαια το χρονοδιάγραμμα. Είχε έναν ευέλικτο σχεδιασμό που αιτιολογεί και ότι είναι εξ αποστάσεως.
Κωνσταντίνα Κοκμοτού, δασκάλα

[...] Μου άρεσε πάρα πολύ. Άξιζε να το παρακολουθήσω, διότι: 1)Μου έδωσε εφόδια σε κάτι πρωτόγνωρο, 2)Μου ξεκαθάρισε περί τίνος πρόκειται, 3)Η γνώση αποκτήθηκε με έναν πολύ ωραίο τρόπο, 4)Η τιμή απόκτησης της γνώσης ήταν λογική και 5)Έκανα κάτι διαφορετικό [...]
Δροσούλα Μπατσαρά, μαθηματικός

Το εκπαιδευτικό υλικό ήταν καλογραμμένο, απόλυτα κατανοητό, επαρκώς επεξηγηματικό και ιδιαίτερα ενδιαφέρον. Όλες οι ασκήσεις υπήρξαν ιδιαίτερα βοηθητικές, ιδιαίτερα οι ασκήσεις αυτοαξιολόγησης στην κατανόηση του υλικού και στην επίλυση των αποριών που προέκυπταν κατά τη διάρκεια της μελέτης. Η συνεργασία με την καθηγήτριά μας υπήρξε άψογη, απάντησε άμεσα και απολύτως κατατοπιστικά σε κάθε απορία μου. Είμαι απολύτως ευχαριστημένη. Θα πρότεινα το πρόγραμμα ανεπιφύλακτα σε όποιον ενδιαφέρεται για το θέμα.

Κουφόγλου Μαρία, γαλλικής φιλολογίας

Η συνεργασία μου με την καθηγήτριά μου ήταν άψογη. Από τη μεριά της υπήρξε συνεχής ενημέρωση, καθοδήγηση και βέβαια ενθάρρυνση. Ανταποκρίθηκε άμεσα σε κάθε κάλεσμα και μου έλυσε όλες τις απορίες. Το πρόγραμμα « Tο project στην εκπαίδευση» ανταποκρίθηκε πλήρως στις προσδοκίες μου. Ο σχεδιασμός όλου του προγράμματος με βοήθησε πολύ, όχι μόνο για την εκπόνηση της εργασίας μου, αλλά και στην καθημερινή εκπαιδευτική πράξη στο σχολείο μου.
Αναστασία Καϊσίδου, κοινωνιολόγος

Αν και έχω μεγάλη πείρα από το μάθημα της Τεχνολογίας στο Γυμνάσιο και Λύκειο, ένα μάθημα που οι στόχοι και η δομή του ταιριάζουν απόλυτα στη φιλοσοφία και στους στόχους του μαθήματος των Ερευνητικών Εργασιών στην Α’ Λυκείου, το διάβασμα του εκπαιδευτικού υλικού μου άνοιξε νέες προοπτικές και ορίζοντες. Πιστεύω ότι με βοήθησε πολύ και σκέφτομαι να το χρησιμοποιήσω στην ενδοσχολική επιμόρφωση που θα διοργανώσω για τη διδασκαλία του μαθήματος από τη νέα σχολική χρονιά. Η καθηγήτρια μου άψογη και πάντα πρόθυμη να βοηθήσει [...]
Πάλλας Αναστάσιος, φυσικός

Το εκπαιδευτικό υλικό χαρακτηρίζεται από σαφήνεια, πολύ καλή δομή και πολυμορφικότητα (ασκήσεις αυτοαξιολόγησης/ δραστηριότητες). [...]. Η καθηγήτριά μου θεωρώ ότι δεν είναι τυπικά και μόνο μία καθηγήτρια Σύμβουλος εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, αλλά μία πραγματική Καθηγήτρια Σύμβουλος, με όλη τη σημασία της λέξης. Μακάρι όλοι όσοι διδάσκουν με την μέθοδο της ανοικτής και εξ αποστάσεως εκπαίδευσης να ακολουθήσουν το παράδειγμά της. Ευχαριστήθηκα πάρα πολύ που συμμετείχα σε αυτό το πρόγραμμα. έμεινα πάρα πολύ ικανοποιημένη από το γραπτό υλικό, μου άρεσε και με βοήθησε η εκπόνηση της γραπτής εργασίας και έμεινα κατενθουσιασμένη με την καθηγήτριά μου. Θα το συστήσω ανεπιφύλακτα στους συναδέλφους μου σε περίπτωση που επαναληφθεί.

Πανουργιά Γεωργία, κοινωνιολόγος

 

Είμαι πολύ ευχαριστημένη που το παρακολούθησα [...]. Είχα άγνοια για πολλά από αυτά και πήρα ιδέες για πολλά θέματα. Η οργάνωση ήταν τέλεια, όπως και ο σχεδιασμός.

Δασκαλοπούλου Χριστίνα, φιλόλογος

 

Δήλωσα συμμετοχή στο πρόγραμμα αυτό με σκοπό να μάθω περισσότερα για το Project, έτσι ώστε να γίνω καλύτερη ως δασκάλα και με καλύτερα μαθησιακά αποτελέσματα για τους μαθητές μου.

Νιώθω απόλυτα δικαιωμένη για την απόφασή μου να πάρω μέρος σ’ αυτό το πρόγραμμα κι είμαι σίγουρη ότι τελειώνοντας θα αισθάνομαι μέσα στην τάξη μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση και θα έχω καλύτερη επικοινωνία με τους μαθητές μου. Πραγματικά άξιζε ο χρόνος που αφιέρωσα και τολμώ να πω ότι έμαθα περισσότερα από ό,τι περίμενα. Για μένα άλλαξε η οπτική που αντιμετώπιζα την εκπαιδευτική διαδικασία κι αυτό με χαροποιεί πολύ και με γεμίζει σιγουριά!      

Νάτση Πολύμνια, δασκάλα

 

Η συνεργασία μου με την καθηγήτρια ήταν άψογη και την ευχαριστώ πολύ γιατί πολλές φορές που της έστειλα μου απαντούσε άμεσα και οι απαντήσεις της με βοήθησαν πολύ! Το πρόγραμμα που παρακολούθησα θεωρώ πως ήταν πολύ καλό και με βοήθησε πάρα πολύ και μάλιστα θα μου φανεί και πολύ χρήσιμο μέσα στην τάξη. Πιστεύω πως η δομή του ήταν σωστή και ναι ανταποκρινόταν στις προσδοκίες μου και ίσως και σε κάποια σημεία τις ξεπέρασε!

Τσάρου Παρασκευή-Χριστίνα, απόφοιτη του τμήματος Ιστορίας και Εθνολογίας του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης

 

Ελκυστική η εμφάνισή του εκπαιδευτικού υλικού και σε κάποια σημεία ευρηματική.

Ιδιαίτερα κατατοπιστικό και επιστημονικά ενημερωμένο με κατευθύνσεις και εφαρμογές απόλυτα ρεαλιστικές για τα ελληνικά δεδομένα. Το πρόγραμμα είναι εξαιρετικά ωφέλιμο και αυτό οφείλεται στο σωστά οργανωμένο, ξεκούραστο, αλλά  και επιστημονικά άρτιο υλικό του, στη συνέπεια των υπευθύνων και την ψυχολογική υποστήριξη που παρέχουν. Θεωρώ ότι με την κατάρτιση που απέκτησα μπορώ να αναλάβω και να υλοποιήσω μία ανάλογη εκπαιδευτική διαδικασία.

Πουλιάκη Ευγενία, φιλόλογος

 

Υψηλή χρησιμότητα και δυνατότητα άμεσης εφαρμογής του υλικού [...]. Ήταν πολύ ενδιαφέρον πρόγραμμα, ξεκαθάρισα πολλά σημεία που δεν γνώριζα καλά για το project.

Θεοδώρα Καρυπίδου, δασκάλα

 

Σχετικά με τις ασκήσεις αυτοαξιολόγησης και τις δραστηριότητες θεωρώ ότι και ο αριθμός τους ήταν ικανοποιητικός και οι ενδεικτικές απαντήσεις ήταν χρήσιμες. Επίσης νομίζω ότι η εμπλοκή μου σε αυτές με βοήθησε πολύ στην κατανόηση του υλικού [...]. Η εμφάνιση του εκπαιδευτικού υλικού ήταν άριστη και μάλιστα η χρήση εικόνων, σχεδιαγραμμάτων σκίτσων και παραθεμάτων την έκαναν πιο ευχάριστη στη μελέτη του [...]. Χαίρομαι ιδιαίτερα που παρακολούθησα το πρόγραμμα «Το projectστην εκπαίδευση», γιατί μου δόθηκε η δυνατότητα να μελετήσω στην ουσία του τον σχεδιασμό και τη μεθοδολογία υλοποίησης ενός τέτοιου προγράμματος.

Παναγιώτα Βγενοπούλου, δασκάλα

 

 

Το περιεχόμενο είναι άρτια δομημένο και αρχίζοντας από τις πιο απλές έννοιες και παραδείγματα, προχωράει σταδιακά σε λεπτομέρειες της μεθόδου, βοηθώντας ακόμη και κάποιον που δεν γνωρίζει τη μέθοδο project, να την καταλάβει.

Η ποικιλία των θεμάτων projectπου παρουσιάζονται στα παραδείγματα βοηθούν να καταλάβουμε το μεγάλο εύρος των θεμάτων που επιδέχονται αυτή τη μέθοδο μάθησης. Η εκπόνηση των ασκήσεων αυτοαξιολόγησης/δραστηριοτήτων με βοήθησε στην κατανόηση του υλικού και στην πραγματοποίηση της τελικής εργασίας.

Η απλή εμφάνιση του εκπαιδευτικού υλικού, καθώς και ο τονισμός κάποιων καίριων σημείων (με κουκίδες και χρωματιστό πλαίσιο κειμένου) καθιστούν τη μελέτη ευχάριστη χωρίς δυσκολίες.

Πραγματικά άξιζε τον κόπο. Παρά τους ενδοιασμούς μου για ένα πρόγραμμα εξ αποστάσεως, το περιεχόμενο ήταν τέλεια οργανωμένο και το χρονοδιάγραμμα διευκόλυνε πολύ τη μελέτη μου. Δεν με κούρασε ούτε μια στιγμή. Με έκανε να κατανοήσω πλήρως τη μέθοδο project και να μη διστάζω να τη χρησιμοποιήσω.

Κουτσού Όλγα, φυσικός

 

Για μένα ειδικά που δεν είχα ξανακάνει Projectστο σχολείο η συγκεκριμένη εργασία ήταν πολύ χρήσιμη, καθώς το Project που σχεδίασα στη θεωρία το έκανα και πράξη στα 4 σχολεία που διδάσκω φέτος και οι μαθητές το δέχτηκαν με ενθουσιασμό και οφείλω να πω, πως τα βήματα που ακολουθώ είναι τόσο σωστά και μεθοδικά που δεν αφήνουν περιθώρια λάθους.

Άξιζε τον κόπο και μάλιστα θα το πρότεινα να το κάνουν κι άλλοι συνάδελφοί μου, γιατί μαθαίνεις πολλά καινούρια πράγματα που είναι πραγματοποιήσιμα και δεν περιορίζονται σε θεωρίες μόνο. Ανταποκρίθηκε πλήρως στις προσδοκίες μου.

Χατζόγλου Ελένη, γερμανικής φιλολογίας

 

Η μέχρι τώρα εφαρμογή της μεθόδου project βασιζόταν στην πείρα και το ένστικτό μου ως εκπαιδευτικός. Τώρα έχω και το θεωρητικό backgroundγια μια πιο ολοκληρωμένη και άρτια οργανωμένη εκπόνηση ενός σχεδίου εργασίας.

Ήταν σωστά σχεδιασμένο, άξιζε με το παραπάνω τον χρόνο που αφιέρωσα σε αυτό, με ενέπνευσε για καινούρια project. Είναι τόσο όμορφο να κάνεις πράγματα για σένα που αύριο θα τα μεταλαμπαδεύσεις στους μαθητές σου!

Σπυρίδου Ελένη, αγγλικής φιλολογίας