Εξ αποστάσεως προγράμματα

Συμμετοχικές διδακτικές τεχνικές στη σύγχρονη εκπαίδευση

 

symmetoxikes cover

 

 

Το πρόγραμμα «Συμμετοχικές διδακτικές τεχνικές στη σύγχρονη εκπαίδευση» στηρίζεται σε ειδικά διαμορφωμένο εκπαιδευτικό υλικό, κατάλληλο για εξ αποστάσεως εκπαίδευση με τίτλο «Συμμετοχικές διδακτικές τεχνικές στη σύγχρονη εκπαίδευση». Οι συμμετέχοντες εκτός από το εκπαιδευτικό υλικό λαμβάνουν και χρονοδιάγραμμα μελέτης. Επίσης έχουν διαρκή υποστήριξη από καθηγητές ειδικούς στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Για την επιτυχή ολοκλήρωση του προγράμματος προϋπόθεση είναι η συγγραφή μίας γραπτής εργασίας. Χορηγείται αναλυτική βεβαίωση συμμετοχής.

 

Απευθύνεται
σε εκπαιδευτικούς της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, σε διευθυντές σχολείων, σχολικούς συμβούλους, υπεύθυνους Σχολικών Δραστηριοτήτων και Σχολικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού, σε εκπαιδευτές ενηλίκων, σε εργαζόμενους σε κυβερνητικούς και μη κυβερνητικούς οργανισμούς που ασχολούνται με εκπαιδευτικά προγράμματα, σε φοιτητές παιδαγωγικών τμημάτων, σε μεταπτυχιακούς φοιτητές καθώς και σε κάθε άτομο που επιθυμεί να διευρύνει τους ορίζοντες και τις γνώσεις του.

 

Σκοπός
Οι συμμετέχοντες να γνωρίσουν και να κατανοήσουν τις σύγχρονες συμμετοχικές διδακτικές τεχνικές, να καταστούν ικανοί να τις εφαρμόζουν στην καθημερινή διδακτική πράξη και να αποδεχτούν ότι η χρήση αυτών των τεχνικών αποτελεί στοιχείο κομβικής σημασίας για την αποτελεσματική μάθηση των μαθητών.  
Οι συμμετοχικές διδακτικές τεχνικές είναι χρήσιμες σε όλες τις εκπαιδευτικές βαθμίδες:

  • στην καθημερινή διδακτική πράξη
  • στην περιβαλλοντική εκπαίδευση, την αγωγή υγείας,  τις πολιτιστικές δραστηριότητες, την τοπική ιστορία και σε άλλες σχολικές δραστηριότητες
  • στην ευέλικτη ζώνη
  • στις βιωματικές δράσεις και στις ερευνητικές εργασίες (Γυμνάσιο, Γενικό Λύκειο, ΕΠΑΛ)
  • στην εκπαίδευση ενηλίκων και στη συνεχιζόμενη επαγγελματική κατάρτιση

Ενότητες του προγράμματος
Το πρόγραμμα διαρθρώνεται σε ενότητες, όπου αναπτύσσονται 14 διδακτικές τεχνικές:
μελέτη περίπτωσης, καταιγισμός ιδεών (brain storming, brain sketching,  brain writing), δίλημμα, debate, ιστοριογραμμή (story line),  ερωτήσεις-απαντήσεις, χάρτης εννοιών, εργαστήριο για το μέλλον, περιβαλλοντικός έλεγχος, βιβλιογραφική έρευνα, επισκόπηση (survey), εισήγηση, συζήτηση, ιστορίες ζωής. Επιπλέον θα αναπτυχθούν επιμέρους τεχνικές που εντάσσονται σε αυτές τις 14 διδακτικές τεχνικές, όπως το «διαμάντι»,  storyboarding, laddering,  fishbone, κ.λπ.

  • Επίσης αναπτύσσονται θέματα, όπως:
  • Τι είναι «συμμετοχικές διδακτικές τεχνικές» και ποια  η σημασία τους στη διδακτική πράξη;
  • Τι σημαίνει βιωματικές διδακτικές τεχνικές;
  • Ποια είναι η φιλοσοφία της διδασκαλίας σας; Πώς πιστεύετε ότι οι μαθητές σας μαθαίνουν;
  • Πώς μπορούν να συμμετάσχουν ενεργά οι μαθητές στη διδασκαλία σας;
  • Γιατί οι μαθητές που διδάσκονται με συμβατικές μεθόδους συχνά αποτυγχάνουν να ενσωματώσουν τη νέα γνώση στις προηγούμενες αντιλήψεις τους και σπάνια σκέφτονται αξιοποιώντας όσα έμαθαν;
  • Ποιες τεχνικές είναι κατάλληλες σε διάφορες εκπαιδευτικές βαθμίδες και γιατί;
  • Ποια είναι τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα κάθε διδακτικής τεχνικής;
  • Πώς «ζωντανεύει» η εισήγηση (η κλασική «παράδοση» του μαθήματος), ως διδακτική τεχνική;
  • Με ποια κριτήρια ο εκπαιδευτικός επιλέγει την κατάλληλη διδακτική τεχνική και με ποια κριτήρια συνδυάζει διδακτικές τεχνικές στη διδασκαλία του;
  • Εφαρμογή των διδακτικών τεχνικών στο Νηπιαγωγείο, στο Δημοτικό, στο Γυμνάσιο, στο Λύκειο και στην Εκπαίδευση Ενηλίκων. Παραδείγματα και καλές πρακτικές από όλες τις βαθμίδες σε διάφορα μαθήματα

 

Απόψεις Συμμετεχόντων

[...] Ήδη προετοιμάζω κάθε εβδομάδα ένα μάθημά μου με βάση τις νέες τεχνικές που έμαθα και βλέπω ότι αρέσει πολύ στους μαθητές μου. Σε κάποια έχω καθιερώσει τεχνικές, όπως για παράδειγμα στην ιστορία τον εννοιολογικό χάρτη για να κρατώ το ενδιαφέρον των μαθητών, κατά τη διάρκεια της μέχρι τώρα βαρετής εισήγησής μου. [...] είναι από τα σεμινάρια που ήθελα να κάνω για να βελτιώσω τη διδασκαλία μου στην τάξη, όχι μόνο για τους μαθητές αλλά και για μένα μιας και κάθε χρόνο διδάσκουμε τα ίδια βιβλία, την ίδια ύλη και κάποια στιγμή γίνεται βαρετή ακόμη και για μας η ίδια η διδασκαλία μας!
[...] Πάρα πολύ ωραία η εμφάνιση [του εκπαιδευτικού υλικού], ευανάγνωστη και έξυπνη και πλούσια εικονογράφηση. Πολύ σημαντικό για όσους το διάβαζαν από τον υπολογιστή όπως εγώ. [...]
Σταυρούλα Γατή, Δασκάλα στο Δημοτικό Σχολείο Παπαδιανίκων Λακωνίας

 

Η εμφάνιση του υλικού είναι αρκετά ελκυστική. Οι πινελιές του μπλε χρώματος, οι σκιαγραφήσεις και οι τονισμοί σημαντικών κειμένων με bold δημιουργούν μια ευχάριστη αίσθηση και την επιθυμία να συνεχίσει κανείς το διάβασμα χωρίς ιδιαίτερο κόπο. Σ’ αυτό διευκόλυνε και η γραμματοσειρά, η επιλογή της οποίας ήταν ιδανική.
Το περιεχόμενο είναι ουσιαστικό και περιέχει χωρίς να φλυαρεί όλα όσα θάπρεπε κανείς εκπαιδευτικός να ξέρει για τις διδακτικές τεχνικές που μπορεί να εφαρμόσει στη διδασκαλία του [...] δεν ήξερα ότι υπάρχουν τόσες τεχνικές. [...] αναθεώρησα αρκετά πράγματα που είχα κατά νου, ενώ πλούτισα με νέες ιδέες τις διάφορες διδακτικές τεχνικές που εφαρμόζω στην τάξη.
Αναστάσιος Πάλλας, Φυσικός, Ρ/Η (Γυμνάσιο και Λύκειο), Διδάκτωρ Διδακτικής Φυσικών Επιστημών


Το πρόγραμμα «συμμετοχικές διδακτικές τεχνικές στη σύγχρονη εκπαίδευση» ήταν σωστά σχεδιασμένο, εξαιρετικά ενδιαφέρον και χρήσιμο για τη διδασκαλία στην πράξη. Λίγα επιμορφωτικά προγράμματα σπουδών προσφέρουν εφαρμοσμένης παιδαγωγικής γνώσεις με παραδείγματα, εφαρμογές στην τάξη των θεωριών.
Νικόλαος Σταθόπουλος, μαθηματικός (Γενικό Λύκειο)

 

Η εμφάνιση του εκπαιδευτικού υλικού είναι ιδιαίτερα προσεγμένη. Προσελκύει το ενδιαφέρον του αναγνώστη χωρίς να τον κουράζει. Το περιεχόμενο είναι επιστημονικά άρτιο, κατατοπιστικό, ιδιαίτερα προσεγμένο, γραμμένο με σαφήνεια και με τρόπο απολύτως κατανοητό. [...] Η γραπτή εργασία ήταν ο καλύτερος τρόπος για να εφαρμόσω όσα διδάχτηκα και έμαθα από το πρόγραμμα, επομένως θεωρώ ότι ήταν πολύ χρήσιμη. Κατά την εκπόνησή της μου δόθηκε η ευκαιρία να ξαναμελετήσω τις συμμετοχικές διδακτικές τεχνικές που επέλεξα να χρησιμοποιήσω. [...] Πραγματικά, ήταν πολύ ευχάριστη έκπληξη για μένα να διαπιστώσω ότι το συγκεκριμένο υλικό μπορεί τόσο άμεσα να μου προσφέρει ιδέες για τη βελτίωση της διδασκαλίας μου και την καλύτερη προσέγγιση των αντικειμένων που διδάσκω.
Το πρόγραμμα ήταν πραγματικά εξαιρετικό. Νιώθω πολύ τυχερή που το παρακολούθησα, γιατί μου έδωσε όλα τα απαραίτητα εφόδια για να βελτιώσω τη διδασκαλία μου χρησιμοποιώντας τις συμμετοχικές διδακτικές τεχνικές. Θα μπορώ, επιτέλους, να ξεφύγω από την εισήγηση και την ανία που αυτή δημιουργεί στους μαθητές. Σίγουρα άξιζε τον κόπο που το παρακολούθησα, γιατί ξεπέρασε τις προσδοκίες μου. Το συστήνω ανεπιφύλακτα σε όλους τους συναδέλφους.
Θεανώ Χαντζίδου, φιλόλογος (Γυμνάσιο)


[...] Η επικοινωνία μου με την επιβλέπουσα καθηγήτριά μου ήταν άψογη. Πάντα πρόθυμη να απαντήσει και να με βοηθήσει στην μελέτη μου οποιαδήποτε στιγμή και αν πήρα ακόμη και αν η ώρα ήταν πέρα του προβλεπόμενου. Άξιζε τον κόπο που το παρακολούθησα βέβαια ήταν κάτι που το περίμενα γιατί γνώριζα περίπου την ποιότητα του σεμιναρίου από το προηγούμενο σεμινάριο project στην εκπαίδευση.
Απόστολος Κουσουνιάς, φυσικής αγωγής (Γενικό Λύκειο)


Το εκπαιδευτικό υλικό αποτελεί ένα σημαντικό εργαλείο για κάθε εκπαιδευτικό [...] σε κάθε σχολική τάξη, οποιαδήποτε βαθμίδας τόσο στο Δημοτικό σχολείο όσο και στο Γυμνάσιο και στο Λύκειο. Οι διδακτικές τεχνικές (η εισήγηση, οι ερωτήσεις, η συζήτηση, η μελέτη περίπτωσης, ο καταιγισμός ιδεών, η χαρτογράφηση εννοιών, το debate, το εργαστήριο για το μέλλον, η ιστοριογραμμή, η βιβλιογραφική έρευνα, η επισκόπηση, η μελέτη πεδίου και ο περιβαλλοντικός έλεγχος) χαρακτηρίζονται από καινοτομία και μπορούν να εφαρμοστούν από κάθε εκπαιδευτικό στο σημερινό πολυπολιτισμικό σχολείο, της διαθεματικής και διεπιστημονικής προσέγγισης της γνώσης.
Γεώργιος Λεριάς, Εκπαιδευτικός Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, Διευθυντής 6ου Δημοτικού Σχολείου Πόλεως Ρόδου.


Όλες οι ασκήσεις αυτοαξιολόγησης ήταν εξαιρετικά βοηθητικές στη μελέτη του υλικού, βρίσκονταν στα κομβικά σημεία κάθε κεφαλαίου και συνέβαλαν σημαντικά στην ομαλή αφομοίωση των πληροφοριών και την κατάκτηση των διδασκόμενων τεχνικών. Οι ενδεικτικές απαντήσεις ήταν απλώς κατευθυντήριες, καθόλου δεσμευτικές και άφηναν περιθώρια ευελιξίας στη διαχείριση κάθε δραστηριότητας.
[...] Η γραπτή εργασία βοήθησε στη συστηματοποίηση των συγκεντρωμένων γνώσεων όπως και στον (αυτο)έλεγχο του βαθμού αξιοποίησης και σωστής διαπλοκής των τεχνικών για τον ορθολογικό σχεδιασμό μιας ολοκληρωμένης διδασκαλίας.
[...] παρουσιάζει μια σειρά από επιπλέον τεχνικές που είναι χρήσιμες ως γνωστικό απόθεμα και μπορούν προσαρμοζόμενες στην εκπαιδευτική βαθμίδα, το γνωστικό επίπεδο και το ψυχολογικό προφίλ των εκπαιδευομένων να αποτελέσουν ένα ιδιαίτερα χρήσιμο διδακτικό, εναλλακτικό εργαλείο. Θεωρώ ότι με βοήθησε αρκετά να εξασκηθώ στο να σχεδιάζω με πιο ενδιαφέροντα και ευχάριστο τρόπο το μάθημά μου και να πετυχαίνω πιο άμεσα τους διδακτικούς στόχους μου.
Μαρία Κοντογεώργη, φιλόλογος (Γενικό Λύκειο)

 

Οι ασκήσεις αυτοαξιολόγησης με βοήθησαν στην κατανόηση των τεχνικών και η ύπαρξη των απαντήσεων επαλήθευσε σκέψεις και προβληματισμούς. Το πρόγραμμα ανταποκρίθηκε πλήρως στις προσδοκίες μου και με ενδιαφέρον θα παρακολουθούσα και άλλες νέες συμμετοχικές τεχνικές στην εκπαίδευση.
Δήμητρα Αγγελοπούλου, μαθηματικός (Σχολείο Β’ Ευκαιρίας / ΣΔΕ)

 

Βρήκα πολύ χρήσιμη τη σύντομη παρουσίαση των θεωριών μάθησης και τη σύνδεσή τους με τις τεχνικές. Παράλληλα είμαι ευχαριστημένη που πλέον μπορώ να τις κατονομάζω, να γνωρίζω τα στάδια εξέλιξής τους και να πειραματίζομαι με αυτές. Το πρόγραμμα αυτό με βοήθησε να δώσω όνομα στις τεχνικές που ήδη χρησιμοποιώ, να γνωρίσω καινούργιες και να αισθάνομαι μεγαλύτερη σιγουριά ότι κατέχω τις απαιτούμενες γνώσεις για να τις εφαρμόσω.

Δέσποινα Αυγερινού, αγγλικής φιλολογίας (Γυμνάσιο)

 

Το υλικό είναι πηγή έμπνευσης και αλλαγής του παραδοσιακού τρόπου διδασκαλίας. Όταν το μελετήσαμε καταλάβαμε τα λάθη που κάνουμε σε κάθε μας διδασκαλία και μπήκαμε στη διαδικασία της συνεργασίας με τους μαθητές μας για τη γνώση. Το πρόγραμμα ανταποκρίνεται στις προσδοκίες μου γιατί βελτιώνει το έργο μου σαν εκπαιδευτικό. Μετά από αρκετά χρόνια εργασίας στην τάξη ψάχνουμε να βρούμε κάτι καινούριο για να προσεγγίσουμε τους μαθητές μας, κάτι που υπάρχει σε αυτό το πρόγραμμα.
Κυβέλη Παπανικολάου, εκπαιδευτικός Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης


Είναι η πρώτη φορά που συμμετέχω σε πρόγραμμα που παρέχεται εξ ολοκλήρου από απόσταση και ειλικρινά, έμεινα πλήρως ικανοποιημένη. Το γεγονός, ότι το εκπαιδευτικό υλικό είναι έτσι σχεδιασμένο και διαθέτει εκείνα τα χαρακτηριστικά που δίνουν τη δυνατότητα ο εκπαιδευόμενος, να καθορίζει μόνος του τον τόπο, το χρόνο και το ρυθμό της μελέτης και μάθησής του, είναι άκρως διευκολυντικό.
Ιφιγένεια Κωβαίου, κοινωνιολόγος


Το πρόγραμμα προσφέρει πολλές δυνατότητες και έγκειται στη διάθεση του εκπαιδευόμενου να τις αξιοποιήσει. Παρόλα αυτά, ακόμα και για εκείνους που έχουν πολλές υποχρεώσεις προσφέρει τα απαραίτητα ερεθίσματα και εμπνέει τον ενθουσιασμό για περαιτέρω μελέτη και πειραματισμό.
Δημήτριος Παπανικολάου, θεολόγος


Ενδιαφέρον για όλους τους εκπαιδευτικούς, τους νεότερους αλλά και τους μεγαλύτερους, αλλά και για όλες τις ειδικότητες. Όλα όσα αναφέρονται μπορούν να εφαρμοστούν σχεδόν σε όλες τις τάξεις δημοτικού, γυμνασίου και λυκείου. Με βοήθησε να κατανοήσω ότι ήδη χρησιμοποιούσα κάποιες τεχνικές στη διδασκαλία μου αλλά και ότι μπορώ να τις εμπλουτίσω ακόμα περισσότερο. Επίσης γνώρισα και άλλες τεχνικές που ευελπιστώ να χρησιμοποιήσω περισσότερο στο μέλλον για να βοηθήσω τα παιδιά να κερδίσουν ακόμα περισσότερα από τη διδασκαλία των αγγλικών. Ήταν σχεδιασμένο με τέτοιο τρόπο που ο καθένας μπορούσε να προσαρμόσει το διάβασμά του στην καθημερινότητά του. Δεν ήταν «ξερές θεωρίες» αλλά κομμάτι από την ουσία της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Ήταν πολύ καλύτερο σε σχέση με άλλες επιμορφώσεις που έχω κάνει στο παρελθόν από άλλους φορείς.
Νεκταρία Μπατσάκη, αγγλικής φιλολογίας


Άξιζε, σαφώς, τον κόπο, γιατί, εκτός από νέες ιδέες και γνώσεις πάνω στις διδακτικές τεχνικές, η εφαρμογή αυτών στη σχολική πραγματικότητα απέδειξε την σπουδαιότητα τους, καθώς οι διδασκαλίες έγιναν πιο ελκυστικές και αποτελεσματικές.
Ρωξάνη Σγουρίδου, αισθητικός σε ΕΠΑΣ Μυτιλήνης


Απλό, σαφές, χωρίς τα συνήθη ρητορικά παραστρατήματα πολλών εγχειριδίων παιδαγωγικής. Με σαφή πρακτικό προσανατολισμό και πολλά παραδείγματα.
Σταμάτης Κεσόγλου, φιλόλογος

 

Με τη συγγραφή της εργασίας εμπεδώσαμε καλύτερα το διδακτικό υλικό, σκεφτήκαμε εναλλακτικές επιλογές ως προς τη διδασκαλία και διερευνήσαμε καλύτερα το γνωστικό αντικείμενο.
Ήταν ένα χρήσιμο επιμορφωτικό πρόγραμμα, μάθαμε αρκετά πράγματα, εντάξαμε τεχνικές σε γνώσεις που ήδη έχουμε, ο σχεδιασμός του ήταν κατάλληλος για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση και η συμμετοχή μου σε αυτό ήταν εποικοδομητική.
Ειρήνη Παναγιωτακοπούλου, φιλόλογος


Με βοήθησε πάρα πολύ και θα αποτελεί στο εξής το βασικό μου βοήθημα για τον καθημερινό σχεδιασμό της διδασκαλίας μου. Επηρέασε και άλλαξε κατά πολύ την διδακτική μου στάση. Μου δημιούργησε αίσθημα ασφάλειας και διεύρυνε το πεδίο των γνώσεών μου. Αγνοούσα την ύπαρξη αρκετών διδακτικών τεχνικών [...]. Το πρόγραμμα είναι άριστο. Ειλικρινά τόνωσε την αυτοπεποίθησή μου και μόνο το γεγονός, ότι έχω στη διάθεσή μου τόσο υλικό για τις διδασκαλίες μου. Αρχικά, στόχος μου ήταν να εμπλακώ στη διαδικασία, να εμπλουτίσω τον τρόπο διδασκαλίας μου να βελτιώσω την ποιότητα των διδακτικών μου τεχνικών. Με τις συμμετοχικές διδακτικές τεχνικές , επαναπροσδιόρισα τις απόψεις μου απέναντι στη διδακτική πράξη και την αποτελεσματική μάθηση, άλλαξα τρόπο σκέψης. Πραγματικά άξιζε τον κόπο!!!
Ιωάννα Σόφη, τεχνολόγος πολιτικός μηχανικός


Ο αριθμός αλλά και η ποικιλία των ασκήσεων αυτοαξιολόγησης και των δραστηριοτήτων ήταν πολύ ικανοποιητικός και η εκπόνησή τους συνέβαλε πολύ στην κατανόηση της θεωρίας. Ιδιαίτερα βοηθητικές για μένα υπήρξαν και οι ενδεικτικές απαντήσεις στο τέλος των κεφαλαίων καθώς εκεί βρήκα ενδιαφέρουσες πρακτικές προτάσεις για τον τρόπο διδασκαλίας. Η επικοινωνία με την καθηγήτρια ήταν ζεστή και ουσιαστική. Η διάθεση της να χαλαρώσει τον καθηγητή, να τον βοηθήσει να χαρεί τη διαδικασία του σεμιναρίου και έτσι να κατακτήσει τις νέες πληροφορίες και γνώσεις προσμετράται, για μένα, στα πολύ θετικά αυτού του ταξιδιού. Η συγγραφή της γραπτής εργασίας ήταν ένα πολύ ουσιαστικό κομμάτι του προγράμματος καθώς έπρεπε να εφαρμόσουμε , να προσαρμόσουμε στα δικά μας μέτρα και στις ανάγκες της δικής μας τάξης όλα όσα διαβάζαμε το προηγούμενο διάστημα [...] Θεωρώ τον εαυτό μου πολύ τυχερό που παρακολούθησε το συγκεκριμένο πρόγραμμα. Οι γνώσεις μου για το θέμα ήταν ελάχιστες όμως, οι δυνατότητες παρακολούθησης πολύωρων σεμιναρίων για μία μαμά τριών μικρών παιδιών είναι πολύ περιορισμένες. Ο σχεδιασμός του προγράμματος ανταποκρινόταν πλήρως στις δικές μου ανάγκες και δυνατότητες μελέτης και η τελική μου αίσθηση είναι ότι ξεπεράστηκαν και οι πιο αισιόδοξες προσδοκίες μου. Προοπτικές για εντελώς διαφορετικούς τρόπους διδασκαλίας, πιο ενδιαφέροντες και ουσιαστικούς για τους μαθητές μου, ανοίγονται πια μπροστά μου..
Βέρα Χριστάκη, φιλόλογος


Η καθηγήτριά μου πήρε πρωτοβουλία κι επικοινώνησε η ίδια μαζί μου τηλεφωνικά. Με εξέπληξε πολύ θετικά και το ίδιο το γεγονός, αλλά και ο πολύ άνετος και φιλικός τρόπος της, καθώς και το ενδιαφέρον που έδειξε για την μέχρι τότε πορεία μου. Πάντως, σε όλη τη διάρκεια του σεμιναρίου, ένιωθα πως η καθηγήτρια είναι συνεχώς δίπλα μας και μας συμπαραστέκεται μέσα από τα e-mails που έστελνε τακτικότατα. Το πρόγραμμα άξιζε και με το παραπάνω. Κάποιες συμμετοχικές διδακτικές τεχνικές τις χρησιμοποιούσα έτσι κι αλλιώς, γιατί από την πείρα μου έχω καταλάβει πως, αν δε συμμετέχουν οι μαθητές στη διδασκαλία με κάποιο τρόπο, όχι απλώς δε μαθαίνουν, αλλά δημιουργούν και προβλήματα και κακή διάθεση σε όλη την τάξη. Για κάποιες άλλες τεχνικές είχα ακούσει ή είχα διαβάσει ότι υπήρχαν και μερικές άλλες μου ήταν εντελώς άγνωστες. Με το πρόγραμμα αυτό εμπλούτισα τις τεχνικές που χρησιμοποιούσα και γνώρισα, όχι μόνο θεωρητικά αλλά και πρακτικά, με πολλά παραδείγματα, που για καθηγήτρια θετικών επιστημών (Φυσικός) είναι απαραίτητα, πολλές, διαφορετικές τεχνικές που μπορούν να κάνουν τη διδασκαλία απόλαυση και χαρά για όλους τους συμμετέχοντες. Σας ευχαριστώ πολύ!
Αγαθονίκη Μαμζερίδου, φυσικός Ρ/Η

 

Για ένα εξ αποστάσεως πρόγραμμα ήταν όχι μόνο σωστά οργανωμένο αλλά και το υλικό ήταν τόσο ενδιαφέρον και έτσι δομημένο που να μπορεί ο εκπαιδευτικός να ανατρέξει σ’ αυτό όποτε χρειαστεί.
Μαρία Γαϊτάνου δασκάλα


Η εκπόνηση των ασκήσεων αυτοαξιολόγησης/δραστηριοτήτων με βοήθησε στην κατανόηση του υλικού και γενικότερα διευκόλυνε τη μελέτη μου. To εκπαιδευτικό υλικό είναι αρκετά ευανάγνωστο. Έχει γίνει χρήση χρωμάτων, συμβόλων και σχεδιαγραμμάτων για την πιο εύκολη κατανόηση του. Επίσης η δομή του σε υποενότητες που ξεκινούν από την γενική προσέγγιση της κάθε διδακτικής τεχνικής και συνεχίζει με την εφαρμογή της βοηθά στην πιο εύκολη κατανόηση και στην χρησιμότητα της κάθε τεχνικής. Η γραπτή εργασία είναι απαραίτητη για την ολοκλήρωση του σεμιναρίου, διότι δίνει στους ασκούμενους την δυνατότητα να σχεδιάσουν ένα πλαίσιο διδασκαλίας κάνοντας χρήση των διδακτικών τεχνικών που διδαχθήκαν στο σεμινάριο. Το πρόγραμμα ανταποκρίθηκε στις προσδοκίες μου και σε συζητήσεις με συναδέλφους μου τους πρότεινα να το παρακολουθήσουν διότι θα τους βοηθήσει στη βελτίωση του εκπαιδευτικού έργου τους.
Θεοδώρα Παπαθανασίου, Καθηγήτρια Εφαρμοσμένων Τεχνών